چگونه یک گربه پرشین را نظافت کنیم؟

پرشین ها یکی از محبوب ترین و زیبا ترین نژادهای گربه ها می باشند. پرشین ها ترکیبی از موهای بلند, چشمانی گرد و دوست داشتنی, صورتی فلت و پاهایی کوتاه هستند. وزن ماده ها تا 2.5 کیلوگرم و وزن نرها تا 3 کیلوگرم می رسد. با وجود تفاوت اندازه, پرشین های ماده ها مانند پرشین های نر به نظافت منظمی نیاز دارند. در هنگام نظافت شما باید گوش ها, ناخن ها و چشم ها را تمیز و چک کنید. استفاده از ابزار مناسب نظافت گربه ی شما را ساده تر می کند.

پرشین

1- موهای گربه را با استفاده از برس مخصوص شانه کنید تا موهای زبر و ریخته شده از روی بدن گربه برداشته شود. شانه کردن را از سر آغاز کرده و تا قسمت انتهایی دم موها را در جهت رویش آنها شانه کنید.

2- مقداری تالک* بدون بو روی موهای گربه بپاشید و با نوک انگشتان خود آن را به آرامی ماساژ دهید. پودر تالک مو ها را جدا کرده و روغن ها را جذب می کند و شما به راحتی می توانید کرک ها و گره ها را باز کنید.

* برای تهیه پودر تالک مناسب با شماره های ما تماس بگیرید.

3- موهای کرک و گوله شده را روزانه با یک شانه ی دندانه دار فلزی از ریشه ی مو تا انتها شانه کنید. به مناطقی مانند قفسه ی سینه, زیر بغل و پشت گوش توجه کنید.

4- موهای اطراف چشم، گوش، گونه و بینی را با استفاده از یک مسواک متوسط شانه کنید.اگر در اطراف ناحیه ی چشم لکه های اشکی را مشاهده کردید با استفاده از یک لیف مرطوب آنرا تمیز کنید یا از یک لوسیون مخصوص برای این نواحی استفاده کنید.

5- گربه ی خود را ماهی یک بار با استفاده از یک شامپوی مخصوص حمام کنید. حمام کردن باعث می شود تا بافت مو حفظ شود و از بوی بد جلوگیری می کند.

6- با استفاده از یک گلوله ی پنبه داخل گوش گربه را به این صورت که گوش ها را به آرامی به سمت عقب برگردانید و جرم های جمع شده در یک قسمت را تمیز کنید.اگر ذرات بیش از اندازه داخل گوش دیدید و یا متوجه بوی بد شدید با دامپزشک در این مورد صحبت کنید.

7- ناخن ها را به طور هفتگی با استفاده از قیچی ها و ناخن گیرهای مخصوص بگیرید. پاها را در دستان خود نگه دارید و با استفاده از انگشتان خود ناخن ها را به سمت بیرون فشار دهید و به این صورت ناخن ها را بگیرید.