پنج مشکل رایج گربه های ماده

در اینجا می خواهیم در مورد 5 مشکل رایج گربه های ماده صحبت کنیم. گربه های نر نیز مشکلاتی مختص خود دارند اما در اینجا ما درباره ی مشکلات گربه های ماده صحبت خواهیم کرد. ماده ها می توانند دچار مشکلات باروری و مشکلاتی که مربوط به عقیم کردن آن ها می باشد شوند. مشکل دیگری که ممکن است گربه های ماده با آن مواجه شوند نشانه گذاری ادراری است. در ادامه به این 5 مورد اشاره مختصری خواهیم داشت.گربه ماده

1- عقیم کردن
این مسئله که شما گربه ی ماده را به منظور تحت کنترل قرار دادن جمعیت گربه ها عقیم کنید بسیار مهم است, با این حال برخی از مشکلات همراه این جراحی وجود دارد. برای عقیم شدن گربه باید بیهوش شود که این بیهوشی می تواند عوارضی را در بر داشته باشد. تعداد کمی از گربه ها بعد از عقیم شدن دچار عفونت های دستگاه ادراری می شوند.

2- بارداری کاذب
بارداری کاذب از جمله مشکلات رایج باروری است که یک گربه ی ماده می تواند با آن مواجه شود. جفت گیری کردن باعث تخمک گذاری در گربه های ماده می شود اما گاهی گربه باردار نمی شود. گربه دچار تغییراتی می شود که نشان می دهد باردار شده است, در صورتی که اینطور نیست. نوک سینه های گربه قرمز تر و متورم می شوند اما شیری تولید نمی شود. چربی ها باعث می شوند شکم بزرگ تر به نظر برسد. برای یک گربه بارداری کاذب مشکلی است که مدت آن بین 3-7 هفته می باشد. سپس گربه نشانه های هیت بودن را خواهد داشت که این نشان می دهد که باردار نیست.

3- آندومتریت مزمن
یک مشکل نسبتاً رایج می باشد که می تواند منجر به بدنیا آمدن بچه گربه های مرده شود.

4- کیست های رحم
در بدن گربه های ماده هم مانند گربه های نر کیست هایی ایجاد می شود. هنگامی که کیست ها در رحم بوجود می آیند عدم تعادل هورمونی در گربه مشاهده می شود و گرب
ه نمی تواند جنین را در رحم خود نگه دارد.

5- نشانه گذاری گربه های ماده
نشانه گذاری یک راه برای جذب کردن جفت است. گربه های ماده بیشتر در خارج از خانه نشانه گذاری می کنند. کاهش استرس و اضطراب گربه می تواند تغییراتی را برای این رفتار ایجاد کند.

منبع: Vetinfo

مترجم: سارا خلیلی