گربه شما و امگا6

روغن امگا 6 علاوه بر این که برای سلامتی گربه ها بسیار مفید است، در بیشتر رژیم غذایی انها وجود این ماده ضروری است چرا که گربه ها حیواناتی گوشت خوار هستند و برخی از تکه های گوشت و چربی، به میزان متناسبی روغن امگا 6 وجود دارد. حتی شما می توانید عصاره یا روغن امگا 6 را به مواد غذایی گربه تان اضافه کنید تا از خواص ان بهره مند شوند.

گربه امگا 6

امگا 6 چیست؟
امگا6 یکی از چند اسید چرب مورد نیاز بدن گربه ها است اما بدن آن ها نمی تواند امگا6 تولید کند. از خواص این اسید جلوگیری از خشک شدن پوست و مو و ایجاد خارش و شوره در آن، بهبود سلامت استخوان ها، کمک به کارکرد بهتر مفاصل، جلوگیری از بروز برخی سرطان ها، بهبود عملکرد بینایی و مغز، قدرتمند کردن سیستم ایمنی، مبارزه با آلرژی، تنظیم سوخت و ساز بدن و حفظ اندام مناسب را می توان ذکر کرد.
انواع و منابع آن ها

چندین نمونه ی مختلف از امگا 6 وجود دارد که برخی را بدن می سازد و برخی دیگر که ضروری هستند باید از طریق غذا و رژیم غذایی وارد بدن شوند. اسید های چرب ضروری عبارت اند از: لینولئیک اسید و آرشیدونیک اسید.

لینولئیک اسید در بسیاری از منابع گیاهی، روغن های گیاهی و چربی مرغ نیز وجود دارد و آرشیدونیک اسید نیز در منابع گوشتی، زرده ی تخم مرغ و … یافت می شود. علاوه بر این ها شما می توانید از داروخانه های دامپزشکی مکمل امگا6 را برای گربه ی عزیزتان تهیه کنید.
همچنین برخی از غذا های تجاری دارای این اسید های ضروری هستند که می توانید از آن ها نیز برای تغذیه ی گربه تان استفاده کنید البته باید کاملا از این رژیم با دقت استفاده کنید و آن ها را بر حسب نژاد، اندازه، وزن و وضعیت سلامتی گربه تان استفاده کنید چون ازدیاد یا کمبود بیش از حد این اسید ها خود موجب بروز مشکل می شود. برای اطمینان از طرز استفاده ی صحیح از این غذا باید با دامپزشک مشورت کنید.
امگا 6 میتواند به صورت قرص و یا کپسول تقویتی و یا به عنوان مایع نیز یافت شود.