نکاتی در مورد آموزش ظرف خاک به بچه گربه

بچه گربه

1- قانون كلي اين است كه براي هر گربه، يك ظرف خاك لازم است به علاوه ي يك ظرف خاك اضافي. بنابراين، دو گربه= سه ظرف خاك.
2- گربه تان را در طول شب، دور از ظرف خاكش در اتاق خوابتان كه درِ آن را قفل كرده ايد نگه نداريد. گربه نمي تواند تمام شب صبر كند.
3- هنگامي كه شما محل خوبي براي قرار دادن ظرف خاك پيدا كرديد، آن را تغيير ندهيد. تغييرات جزئي اغلب ميتواند باعث شود كه گربه آموزش قبلي خود را فراموش كند.
4- بعضی گربه ها وقتی به خانه جدید می آیند از ظرف خاک استفاده نمی کنند و شروع به دستشویی کردن در اطراف خانه میکنند . محلی را که گربه دستشویی کرده با پاک کننده های مخصوص آنزیمی تمیز کنید زیرا گربه ها حس بویایی قدرتمندی دارند و اگر بوی ادرار یا مدفوع خود را در محلی تشخیص دهند دوباره در همان محل دستشویی میکنند . گربه تان را دعوا کنید و او را به ظرف خاکش عادت دهید . در صورتی که گربه به ظرف خاک بی توجهی میکند ممکن است به عفونت های ادراری دچار باشد .
5- برای بچه گربه های بازیگوش که هیچ زحمتی برای پیدا کردن ظرف خاک نمی کشند مدت زمان کوتاهی از روز که احتمال میرود اجابت مزاج دارد او را در اتاقی به همراه ظرف خاک تنها بگذارید،گربه ها حیوانات منظمی هستند و بخوبی از روتین ها پیروی می کنند،فراموش نکنید کلیه اسباب بازی هائی که باعث بازیگوشی ش میشود را قبلا از اتاق خارج کرده باشید،محبوس کرن گربه نباید طولانی مدت باشد چون امکان نتیجه عکس در اثر لجبازی گربه وجود دارد.
6 – برخی از گربه ها نسبت به سر و صدای اطراف بسیار حساس هستند،برای این دسته از گربه ها ظرف خاک را حتما در مکانی خلوت و بدون رفت و آمد اعضای خانواده قرار دهید.